Augmented Reality

Databril en magazijnlift – bij Hänel nu al realiteit

Hightech-verzamelen door besturing van de Hänel magazijnliften met behulp van wireless Augmented-Reality-toepassing en Pick-by-Voice

Zeer veel belangstelling was er voor de live-presentatie over het verzamelen met behulp van Augmented- Reality-databrillen aan de Hänel Lean-Lift®. Bij de Hänel stand konden de bezoekers door middel van een databril, zonder aanvullende bediening via de besturing, de Hänel magazijnlift op afstand besturen.

De Hänel Lean-Lift® is direct met de geïntegreerde SOAP-interface zonder aanvullende middleware aangesloten op een SAP-server. De invoer van de gegevens en de selectie van de artikelen vindt hierbij plaats via de spraakbesturing van de AR-bril. Alle informatie over het artikel inclusief een foto van het artikel worden direct op het display van de bril aan de operator getoond.

Hierdoor kan de operator zich helemaal op het verzamelen concentreren zonder lijsten of briefjes te controleren. Na de aanvraag door middel van spraakbesturing wordt het gevraagde artikel automatisch naar de werkopening gebracht en de opslagplaats op de container door Hänel Pick-o-Light® weergegeven. Hierdoor kan deze zonder verwisseling en eenduidig worden geïdentificeerd.

Deze technologie wordt reeds zeer succesvol binnen de industrie toegepast – zo werkt bijv. de firma MAN Diesel & Turbo SE in Oberhausen al sinds een jaar succesvol met dit concept. Ook hierover vindt u een video op onze website. De koppeling van de Hänel magazijnliften en de Augmented-Reality-bril kan via de SOAP-interface op willekeurige ERP-systemen plaatsvinden.

Hänel biedt innovatieve oplossingen voor de eisen van de toekomst!