Nieuwe landingpage e-commerce is online!

Nieuwe landingpage voor de efficiënte opslag in de e-commerce-sector nu online

Flexibiliteit, effectiviteit en veiligheid – dat zijn eisen waaraan een modern expeditiemagazijn voor de onlinehandel moet voldoen! 

De afgelopen jaren is de e-commercesector flink gegroeid. Een groot deel van de jaarlijkse uitgaven door consumenten wordt online gedaan.

Met het gevoel van een betrouwbare en veilige levering van producten door de digitale handel is de e-commerce normaal en onderdeel van de dagelijkse kooproutine geworden.

De e-commerce-branche bepaalt de handel en groeit gestaag

Sinds het begin van de pandemie stabiliseert de groei in deze sector zich op een hoog niveau en laat hij zien dat voordelen zoals het aanzienlijk grotere productaanbod en meer klantenservice zich in de toekomst zullen laten gelden. Dit stelt webshops voor nieuwe uitdagingen, want klanten verwachten daarbij steeds kortere levertijden of bezorging binnen een tijdvenster. 

Eisen waaraan een e-commerce-magazijn moet voldoen

E-commerce-magazijnen moeten vooral één ding zijn: logistiek efficiënt. Dat betekent onder andere dat de tijd van bestelling tot levering tot een minimum moet worden gereduceerd. Dit lukt door het precies coördineren van alle afzonderlijke, in elkaar grijpende processen.

Geautomatiseerde magazijnoplossingen zorgen als strategisch element van de toeleveringsketen voor een flinke stijging van de efficiëntie en productiviteit. Ze maken de optimale combinatie van fulfillment en e-fulfillment mogelijk.

Innovatieve magazijnoplossingen zijn gezien de razendsnelle groei, kortere productlevenscycli en toegenomen eisen van klanten een voorwaarde voor het succes in de e-commerce-sector.

Intralogistieke hightechoplossingen voor de digitale handel

Innovatieve e-commerce-magazijnoplossingen van Hänel helpen om de balans tussen kostenverlaging en klantgerichtheid te maken en zo onderscheidend van de concurrentie te zijn.

Hiervoor koppelt Hänel de automatische magazijnsystemen aan elkaar. Deze systemen zijn slimme logistieke oplossingen die voldoen aan de hoge en individuele eisen in de e-commerce-sector.

Onze specialisten hebben al talrijke intralogistieke oplossingen met succes gerealiseerd voor bedrijven die actief zijn in de onlinehandel. De hoge flexibiliteit en performance van de gebruikte magazijnoplossingen hebben daarbij een grote invloed op het succes van deze bedrijven.

Probeer de nieuwe landingpage gewoon meteen uit!

Sander Vunderink Elektromaterialen BV
Hengelo, Nederland

Sander Vunderink Elektromaterialen heeft een succesvolle Nederlandse webshop met een uitgebreid assortiment elektromaterialen voor zekeringkasten, kabels, schakelapparatuur en nog veel meer. Vier Hänel Rotomat® paternosterkasten vormen het hart van het distributiecentrum in Hengelo. 

De kortste levertijden met directe koppeling aan het e-commerce-systeem Magento

Bij bestellingen in de webshop vóór 17.00 uur garandeert Sander Vunderink de levering op de volgende dag. Om deze service te kunnen bieden, zijn de Hänel Rotomat® paternosterkasten aan de webshop gekoppeld. Door deze directe integratie van het automatische Hänel kleingoedmagazijn in de e-commerce-omgeving wordt de periode tussen bestelling en verzending tot een minimum gereduceerd. Door de perfecte integratie van de webshop en hoge pickprestaties is de Hänel Rotomat® het ideale geautomatiseerde beschikbaarstellingssysteem voor e-commerce-toepassingen.

Logistiek en fulfillment als succesfactoren: vier Hänel Rotomat® paternosterkasten met directe koppeling met de webshop.


BJ Logistics
Sillingy, Frankrijk 

BJ Logistics in het Franse Annecy biedt zijn klanten visionaire oplossingen op het gebied van e-commerce en distributielogistiek. Bij dit bedrijf zijn 5.000 verschillende artikelen in vier Hänel Lean-Liften® opgeslagen. In de magazijnoplossing zijn in totaal ruim 100.000 onderdelen qua hoogte geoptimaliseerd en beschermd opgeslagen.

Eenvoudige en snelle integratie in het netwerk van de klant

De Hänel besturing MP 12 N is via de magazijnbeheersoftware aan het ERP-systeem Siena gekoppeld. Hierin zijn alle opslagplaatsen en voorraden opgeslagen. De desbetreffende containers worden voor de medewerker tegelijk in de werkopeningen van alle drie de Lean-Liften® klaargezet voor het artikel dat moet worden opgeslagen. Na het bevestigen wordt de magazijnvoorraad onmiddellijk in het ERP-systeem geactualiseerd.

Parallel picken over meerdere verdiepingen

De liften worden via de bovenste werkopeningen met nieuwe artikelen gevuld. Daar worden door slechts één medewerker tot wel 500 artikelen per dag systematisch opgeslagen. Tegelijk met het opslagproces op de bovenverdieping worden er op de begane grond al orders gepickt.


Cultura
Périgueux, Frankrijk 

De in 1998 opgerichte handelsonderneming Cultura heeft meer dan 80 filialen in heel Frankrijk. Bij het filiaal in Périgueux is een Hänel Rotomat® paternosterkast direct in het kassagebied geïntegreerd.

Geen wachttijden bij de kassa

Met de service Click & Collect kunnen de klanten op de website van Cultura de meest uiteenlopende producten bestellen en in het filiaal ophalen. Daar staan ze klaar in de Hänel Rotomat® paternosterkast. De klanten legitimeren zich bij de kassa, overhandigen hun bestelbon en een medewerker haalt de al gepickte bestelling uit de Hänel Rotomat® paternosterkast. Naast de normale dagelijkse activiteiten kan zo het groeiende aantal online bestellingen efficiënt en zonder lange loopafstanden worden klaargezet. De magazijnoplossing van Hänel wordt gekenmerkt door een hoge gebruiksvriendelijkheid en de ergonomische beschikbaarstelling van de opgeslagen artikelen. De rechtstreekse toegang in het kassagebied zorgt bovendien voor een flinke tijdsbesparing.

Met de Hänel Rotomat® paternosterkast kon bij Cultura niet alleen in de winkel, maar ook in het magazijn dure ruimte worden bespaard!